דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: חובה לבעלי עסקים 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2053 פעמים ]

סוככים כבשו את ארצנו, ולא מדובר בתופעה חדשה, שכן הם מלווים אותנו כבר שנים ארוכות. הם אחד המאפיינים האסתטיים המובהקים בעיצוב הישראלי הקליל, הבלתי מתחייב, במראה הים תיכוני הטיפוסי.

הם נועדו להגן עלינו מפני שמש, אבל נהפכו לאט לאט לסמלים מסחריים של בית העסק אותו הם מפארים. סוככים מוסיפים נגיעה של צבע לרחוב הסואן וההומה. הם כל כך נפוצים ברחובות העיר (לא משנה איזו עיר), כמעט אי אפשר ללכת ברחוב מבלי לראות שפע של סוככים: כחולים, ירוקים, אדומים, כתומים – בכל צבעי הקשת ובכל הגדלים. הם מקשטים חזיתות של קיוסקים, חנויות, בתי קפה ומה לא. היום כל בית עסק מתהדר בסוכך, כמו שלכל בית עסק יש כרטיסי ביקור ולוגו משלו.

היום כבר מזמן אין צבע אחד ששולט ביד רמה באופנה של סוככים אורבאניים. פעם הם הגיעו בעיקר בצבע ירוק או כחול, וחלילה היה אפשר לחשוב על צבע אחר, שישבור את המונוכרומאטיות הזו. היום אין חוקים. סוככים ירוקים נחשבים קלאסיים, בזמן שהאדומים והצהובים מהווים את הבחירה השובבה והנועזת לבית עסק.

מדוע, בעצם, סוככים מקשטים כמעט כל בית עסק היום ברחוב? ובכן, יתכן שלא חשבתם על כך, אבל סוככים למעשה מגדילים את שטח החנות. הם מעניקים עוד כמה מטרים יקרי-ערך לחזית החנות, ללא תשלום. בתקופה שבה מחירי השכירות מרקיעים לשחקים, בהחלט אפשר להעריך את תוספת השטח המבורכת הזו.

בתור בעל עסק, מה תוכל לעשות בשטח שנוצר לך ע"י סוככים? ובכן, הרבה מאוד. תוכל למקם סחורה אטרקטיבית מחוץ לחנות, כזו שתמשוך את עיניהם של העוברים ושווים ותפתה אותם להשתהות רגע או שניים, ולאחר מכן להיכנס אל שטח החנות. מבצעי סוף עונה, בגדים תלויים על קולבים, פרחים, מגזינים, "פיצ'פקעס" ומה לא. אפשר לדחוס שפע של דברים בתוך כמה מטרים בודדים.

מרגע שלקוחות יכנסו אל החנות, יש הרבה סיכויים שכבר יקנו שם משהו.  סוככים הם כמו פרח צבעוני, שנועד למשוך את הפרפר להתקרב עוד ועוד. כמובן, הם מציעים לא רק יופי אלא גם פונקציונאליות: סוככים מציעים צל נעים וקריר מפני השמש הקופחת.

כן, אין ספק, סוככים הם מחזה מאוד נפוץ בארצנו, הם מציעים נוסטלגיה מקסימה ומחזירים אותנו לתקופות נושנות. היום, סוככים מתקפלים הם הפופולאריים ביותר ברחוב, ומציעים נוחות וגמישות בהתאם לעונות השנה ולמזג האוויר. לא רק שהם מגיעים בשלל צבעים, אלא גם מציעים מנגנונים חשמליים מתוחכמים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב